Våben og kamp

Vi har ikke en forventning om at kamp vil fylde meget til Paris International, men må vi hellere afstemme forventninger.

Våben:

Slagvåben: Hvis du har tænkt dig at slå nogen med noget, så sørg for det er sikkert. Enten ved, at det er lavet af skum, fx et sværd eller en stegepande. Eller hvis du sniger dig om bag én med en lysestage i hånden, læg hånden på skuldren af vedkommende og sig “jeg slår dig lige ned” (eller hvordan man spilteknisk selv finder ud af det fungerer).gun

Skydevåben: Til Paris International tillader vi brugen af replikavåben såvel som Nerf o.l. Det vil altså sige at et evt. våben ikke behøver at kunne skyde for at virke ingame. Hovedreglen er: bliver du sigtet på med en skydevåbenslignende genstand, så spil på, at det er et skydevåben. Det må til gengæld være op til den der holder våbnet om der bliver skudt, enten ved Nerf-skud eller ved at sige bang. Det er dog offeret, der bedstemmer, hvad der sker – om denne bliver ramt og hvor.

Skade: Vi bruger ikke HP, men sund fornuft. Bliver du slået, så spil på det. Det gør du fx ved at være forslået, falde om eller være omtåget. Vi tror på, at vores spillere godt kan finde ud af det. Være dog opmærksom på, at skydevåben er særdeles farlige – de er lavet til at slå ihjel.

Vigtigt: kommer det til håndgemæng eller skudveksling, så pas p������������������������������������ hinanden!